Gerda van Schaik: 'Ik wilde graag een vaste hulp en die heb ik nu, mede dankzij de inzet van de medewerker van het sociaal team van Mens De Bilt.'
Gerda van Schaik: 'Ik wilde graag een vaste hulp en die heb ik nu, mede dankzij de inzet van de medewerker van het sociaal team van Mens De Bilt.'

Blij met huishoudelijke hulp

Algemeen Algemeen

Onlangs presenteerde Mens De Bilt de 'Terugblik Mens De Bilt'. De verhalen zijn van mensen die vertellen over hun ervaring met Mens De Bilt en gaan over ondersteuning door het sociaal team, de activiteiten van steunpunt mantelzorg, begeleiding door het jongerenwerk en projecten van welzijn zoals de Boodschappenplusbus en het maatjesproject. Anneke Iseger tekende ook het verhaal van mevrouw Van Schaik op.

'Een bevriend echtpaar, dat onder andere zorgt voor mijn administratie en mijn boodschappen, zag op een gegeven moment dat het zo niet langer kon doorgaan: ik had dringend huishoudelijke hulp nodig. Hij heeft toen wat telefoontjes gepleegd, en medio december 2017 kreeg ik via Mens De Bilt bezoek van een medewerkers van het sociaal team'.

We hebben een uitvoerig gesprek gehad, waarna hij een rapport schreef dat naar de gemeente gestuurd werd: de aanvraag voor huishoudelijke hulp moest vanuit de WMO - De Wet Maatschappelijke Ondersteuning - goedgekeurd worden. Dit rapport kwam hij mij al de volgende dag ter inzage brengen!'

Indicatie
Mevrouw Gerda van Schaik heeft onder meer artrose en kan zichzelf niet meer redden. Haar indicatie voor huishoudelijke hulp werd dan ook al snel positief beoordeeld: op 8 januari kwam via De Bilthuysen haar eerste hulp. 'Maar dat gebeurde wel dankzij de medewerker van het sociaal team. De eerste hulp kwam slechts tweemaal. Vervolgens kwam er iemand met wie ik totaal niet overweg kon en die - ook nog eens met tegenzin - slecht werk afleverde. Met de derde hulp heb ik een heel plezierig contact. Zij wilde bij mij heel graag vast komen werken. Met haar ben ik heel blij! Zij komt elke maandagochtend en werkt dan drie uur lang.