
Inzameling voor De Voedselbank
21 november 2022 om 16:00 AlgemeenAanstaande vrijdag 25 november is er een inzamelactie bij Plus Bilthoven door leerlingen van de Werkplaats Kindergemeenschap ten behoeve van de Voedselbank De Bilt. Ongeveer 30 leerlingen zullen elkaar in groepen afwisselen, begeleid door docenten.
advertentie
Bij de ingang van de winkel zullen de leerlingen aan de klanten vragen of ze een extra artikel (of meerdere) willen afrekenen en doneren aan de Voedselbank. In de winkel is een aparte plek, waar de producten al klaar staan, zodat de klanten weten waar behoefte aan is; deze producten staan ook vermeld op de flyer die uitgedeeld zal worden.
Het is de eerste keer dat Voedselbank De Bilt samenwerkt met de Werkplaats aan een winkelactie,. Het is de verwachting, dat deze het net zo goed bevalt als de maatschappelijke stages die leerlingen in het verleden bij De Voedselbank hebben gelopen. Ook met Aeres in Maartensdijk heeft de Voedselbank in het verleden goede ervaringen opgedaan.












