
Thorbecketuin wint Groene Lintje 2025
18 november 2025 om 16:00 OverigZaterdag 8 november reikte GroenLinks-PvdA De Bilt bij Proefwerk aan de Hessenweg het Groene Lintje 2025 uit aan De Thorbecketuin.
advertentie
Thorbecketuin: ‘Een klein stuk grond dat veel betekent’. Wat ooit begon als een klein stukje gemeentegrond, is nu een vrolijke tuin vol kruiden, groenten en bloemen. De vrijwilligers die aanwezig waren, reageerden zichtbaar verrast en trots: ‘Wij zijn heel blij met deze prijs. We hebben vooral veel plezier met elkaar - het voelt soms als een speeltuin voor volwassenen.
We leren van de natuur, eten bessen uit onze eigen tuin en ontmoeten elkaar. Het is mooi om te zien hoe dit stukje groen onze buurt bij elkaar brengt’.
Behalve de Thorbecketuin waren ook bijenkoningin Sonne Copijn en de Wereldwinkel De Bilt genomineerd. Zij kregen een warm applaus voor hun inzet voor natuur, duurzaamheid en eerlijke handel. Na de prijsuitreiking gingen bezoekers samen de wijk in om de Hessenweg schoon te ploggen.
(Annet Kuil)













