
Gemeentelijk snoeibeleid
12 januari 2024 om 11:38 Natuur en milieuDe Bilt In de winter laat de gemeente in samenwerking met de groenaannemer (BIGA) plantsoenen snoeien. De werkzaamheden vinden plaats vanaf half januari tot half maart. Daarna wordt er niet gesnoeid vanwege het broedseizoen van de vogels.
advertentie
De snoei is noodzakelijk om beplanting in vorm, jong en gezond te houden, de levensduur te verlengen en de bloei te stimuleren. De gemeente snoeit ook om te voorkomen dat planten te groot en daardoor onbeheersbaar worden. Hiermee wordt overlast later in het jaar voorkomen.
De bewoners die direct aan een te snoeien plantsoen wonen ontvangen enkele dagen voor aanvang een brief. Hierin staat wat er gaat gebeuren en wanneer. Bekijk voor meer informatie de pagina Snoeibeleid.







