Logo vierklank.nl

Dat wil ik 'effe' kwijt….

Non verbaal afrekenen

Nog altijd haal ik mijn brood bij de warme bakker. Niet alleen dat het daar altijd vers en erg smakelijk is, maar ook vanwege de prettige benadering door het personeel.

Wanneer ik de zaak binnenkom is daar al een klant aanwezig. Het is een man die mijn groet duidelijk beantwoordt en dat stemt me plezierig daar dit niet altijd door iedereen wordt gedaan is mijn ervaring. Terwijl er wordt gewerkt aan zijn bestelling, gaat zijn telefoon.

Kennelijk is het iets belangrijks, want hij raakt geanimeerd in gesprek. Ook blijft hij daarmee doorgaan als zijn bestelling al klaar is en hij moet afrekenen. Met de telefoon in zijn ene hand probeert hij met de andere zijn pinpas op te diepen en terwijl hij deze in het daarvoor bestemde apparaat stopt zegt hij: 'Maar even non verbaal afrekenen' en gaat gewoon verder met waar hij mee bezig was. Aan zijn telefonische gesprekspartner laat hij weten dat hij staat af te rekenen bij de bakker, pakt vervolgens zijn brood en verdwijnt, nog altijd druk pratend en zonder te groeten.

De aardige mevrouw, die hem heeft geholpen laat hij verbijsterd achter.

Alice Athmer - Kloosterman

De Bilt

Meer berichten
<SCRIPT SRC="//secure.adnxs.com/ttj?id=&cb=[CACHEBUSTER]&referrer=vierklank.nl&pubclick=[INSERT_CLICK_TAG]&postcode=" TYPE="text/javascript"></SCRIPT>