Directeur-bestuurder Saskia van Dockum, wethouder Anne Marie ’t Hart en exploitant Sem Harten knippen een lintje door waarmee het bezoekerscentrum officieel is geopend.
Directeur-bestuurder Saskia van Dockum, wethouder Anne Marie ’t Hart en exploitant Sem Harten knippen een lintje door waarmee het bezoekerscentrum officieel is geopend.

Feestelijke opening op Beerschoten

27 april 2023 om 11:00 Algemeen

Donderdag was er ruime belangstelling voor de opening van het vernieuwde Bezoekerscentrum Koetshuis Beerschoten in De Bilt. 

advertentie

Na maandenlang renoveren en opnieuw inrichten, staan de deuren van Bezoekerscentrum Koetshuis Beerschoten wijd open voor publiek. Utrechts Landschap heeft het historische koetshuis zowel aan de binnen- als aan de buitenkant aangepakt. 

Horeca
Door een mooie samenwerking van Utrechts Landschap met SEMS Groep is er een eigentijds bezoekerscentrum ontstaan met horecavoorziening. Vrijwilligers van Utrechts Landschap en de horecamedewerkers staan klaar om bezoekers op deze inspirerende plek te ontvangen. Het nieuwe bezoekerscentrum met horeca is dagelijks open van 10.00 tot 20.00 uur. In de winter sluit het centrum om 17.00 uur haar deuren.

Fiets
Saskia van Dockum, directeur-bestuurder van het Utrechts Landschap. opende de bijeenkomst en heette iedereen welkom. In haar toespraak dankte zij iedereen die heeft meegewerkt aan de nieuwe inrichting. Ook hield zij een pleidooi om de bezoekers te bewegen met de fiets te komen.

Wethouder Anne-Marie ’t Hart bedankte het Utrechts Landschap voor de inzet om de natuur te behouden en zo mogelijk te versterken. Zij vertelde ook dat zij dit huis en de omgeving met haar kinderen al langer bezoekt. Ook was zij vaak aanwezig bij de muziekvoorstellingen op het terras bij de naastliggende beeldentuin van Jits Bakker.

Als laatste voerde Sam Harten -exploitant van het Koetshuis - het woord en bedankte iedereen, die zich heeft ingezet bij de verbouwing. Hij is erg tevreden met het resultaat. (Frans Poot)