Samuze trad op in eigen huis.
Samuze trad op in eigen huis. Samuze

Samuze in de Regenboog

31 mei 2024 om 12:47 Muziek

DE BILT Amateurorkest Samuze speelde op 29 mei een concert voor de achterban in basisschool De Regenboog in de Bilt, waar eens in de veertien dagen gerepeteerd wordt.

advertentie

Het openingsnummer met de toepasselijke naam “Samuzique” is een compositie van de dirigente Noortje Braat, die naast haar bevlogen en professionele begeleiding van Samuze een grote staat van dienst heeft als violiste, zangeres en af en toe componiste. Naast klassieke muziek ontbraken ook de modernere composities niet. De muziek van West Side Story en ABBA maakten het optreden extra swingend, de Hongaarse dans deed denken aan de poesta, Mozart sprankelde, Grieg verstilde en een tedere Schubert werd gevolgd door “Tears in Heaven.” Zo was er voor ieder oor wel wat te horen. Kortom, een geslaagde avond in het muziekveld van de amateur. ‘Samenspelen is toch leuker’ is al jarenlang het motto van Samuze. Lees meer over Samuze op www. samuze.nl.